Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
frezowanie otworów
SQ5AZP Offline
Nowicjusz
*

Liczba postów: 17
Dołączył: 09-01-2012
Post: #11
RE: frezowanie otworów
Innym sposobem wiercenia otworów wielkośrednicowych w blachach o grubości circa 1 mm i rozmiarze 30-50 mm jest użycie metody ,,na szmatę".
Stary, ślusarski patent. Kawał drelichu złożony wielokrotnie (po ustawieniu materiału obrabianego pod narzędziem) podkładamy pomiędzy wiertło a materiał i... wiercimy stosując umiarkowany docisk. Osobiście wierciłem otwory o średnicy 50 mm z dobrym skutkiem.
Jednak wiertła muszą być dobrze naostrzone, wiertarka solidna, stołowa....
04-06-2012 18:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ4AVS Offline
Rafał
*****

Liczba postów: 1,138
Dołączył: 29-01-2010
Post: #12
RE: frezowanie otworów
Mógłbyś narysować jakiś rysunek nie bardzo umiem sobie to wyobrazić
04-06-2012 18:59
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ5AZP Offline
Nowicjusz
*

Liczba postów: 17
Dołączył: 09-01-2012
Post: #13
RE: frezowanie otworów
Wiertarkę WS-15 sobie wyobraź.
Ustawiamy obroty ok.500/min.
Wybijamy futerko mocowane stożkiem.
Zakładamy wiertło odpowiedniej średnicy (musi być dobrze naostrzone).
ustawiamy pod wiertłem (na podkładce z twardego drewna/płyty MDF) materiał obrabiany i mocujemy do stolika wiertarki.
podnosimy wiertło
Składamy nogawkę od starych jeansów tak aby było co najmniej 12 warstw tkaniny.
Podkładamy pod wiertło i dociskamy lekko do obrabianej blachy.
Włączamy wiertarkę.
Stosując umiarkowany docisk - wiercimy.
Wymaga to pewnej wprawy (nie można przesadzić z dociskiem) jednak efekt potrafi przejść najśmielsze oczekiwania. Otwory są równe jak po frezowaniu.

Acha. Szmata jest jednorazowego użytku!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2012 12:24 przez SQ5AZP.)
05-06-2012 12:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP3SWJ Offline
Jarek
****

Liczba postów: 653
Dołączył: 20-03-2010
Post: #14
RE: frezowanie otworów
a ja jestem leń...

https://sites.google.com/site/sp3swj/cncbysp3swj

ale do ALU stali trzeba zrobić lepsze prowadnice.. narazie brakło czasu na drugą wersję... wrzeciono 800W już czeka w walizeczce
16-06-2012 22:59
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ1GYQ Offline
Andrzej
****

Liczba postów: 408
Dołączył: 18-06-2009
Post: #15
RE: frezowanie otworów
Witam

Jarek pytanie czy obudowy do maxów też frezujesz na tej maszynie ? czy zlecacie już na zewnątrz bo co by tu nie mówić obudowa pełna profeska.

Maszyna fajna do tworzyw z tego co widzę daje rade

Pozdrawiam

Andrzej
17-06-2012 11:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP3SWJ Offline
Jarek
****

Liczba postów: 653
Dołączył: 20-03-2010
Post: #16
RE: frezowanie otworów
Jak pisałem - zbudwałem to z dwóch powodów... z lenistwa i z ciekawości...

ale jeśli ktoś zrobi taka maszynkę używając załączonych opisów - ale użyje porządne prowadnice i śruby... efekt pracy zapewni odpowiednie efekty cięcia - dzięki uzyskanej stabilności prowadnic i śrub.

Niestety budowa takiej zabawki to pewien wydatek - najwięcej na prowadnice i śruby . potem silniki i elektronika. Elektronika gotowa do uzycia jest do kupienia na allegro za bardzo przyzwoita kasę... chyba taniej niz budować samemu. Do sterowania trzeba użyć stary zabytkowy PC z Win98 i portem LPT wystarczy a darmowa wersja programu MACH3 spokojnie wystarczy do zastosowań hobbystycznych (limit jak pamietam do 500 linijek kodu G)

take niby CNC to idealna sprawa dla modelarzy i leni takich jak jak ;-)
17-06-2012 13:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości