Ankieta: Jaki system operacyjnym preferujesz
Ankieta jest zamknięta.
Windows 60.78% 31 60.78%
Linux 31.37% 16 31.37%
MAC/OS 7.84% 4 7.84%
Inny 0% 0 0%
Razem 51 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Programowanie ARM, nauka, środowiska programistyczne IDE
SQ8MVY Offline
Paweł
****

Liczba postów: 724
Dołączył: 30-07-2011
Post: #120
RE: Programowanie ARM, nauka, środowiska programistyczne IDE
W związku z pytaniami o to jak wgrać plik *.hex do naszej płytki Discovery mając wgrane firmware J-Jink do zintegrowanego programatora, lub podpinając zewnętrznego J-Linka odpowiadam w postaci małego tutoriala.

Chyba nie muszę wspominać, że należy mieć zainstalowane sterowniki J-Linka oraz paczkę z softem J-Link Software and Documentation package pobraną ze strony Segger-a.

1. Uruchamiamy z menu program J-Flash Lite.

2. Klikamy na OK w okienku, które wyskoczy....
İmage

3. Uruchomi się J-Flash Lite...
İmage

W sekcji Interface należy wybrać SWD, w sekcji SPEED ustawiamy prędkość interfejsu - można zostawić wartość domyślną, zaś w sekcji Device wybieramy nasz STM32F429ZI.

4. Klikamy na przycisk z trzema kropkami (obok pola z napisem unspecifed)
Otworzy się takie oto okienko:
İmage

Należy wybrać producenta - ST, a następnie z listy nasz stm32F429ZI, który jest na naszej płytce Discovery.
İmage

Po wybraniu klikamy na ok.

5. Teraz zobaczymy takie oto okno:
İmage

Należy wybrać plik, który chcemy załadować do stm-a. W tym celu klikamy na przycisk z trzema kropkami, który jest w sekcji Data File.
Otworzy się okno do wyboru pliku...
İmage

Wybieramy naszego hex-a i klikamy Otwórz

6. Teraz pora na zaprogramowanie naszego stm-a. Robimy to klikając na długi przycisk z nazwą Program Device
İmage

Jeżeli nic nie zostało sknocone, to mamy zaprogramowanego stm-a

W razie problemów, można przed programowaniem, wykasować pamięć stm-a naciskając na Erase Chip.

Oczywiście, program przyjmuje również pliki *.bin, ale w tym wypadku w sekcji .bin / Erase Start należy podać adres:
0x08000000 - jeżeli program jest skompilowany dla pamięci Flash
0x20000000 - jeżeli program jest skompilowany dla uruchamiania z pamięci RAM.

Jeżeli jest coś nie zrozumiałe to śmiało piszcie.....

73 Paweł
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2016 21:39 przez SQ8MVY.)
27-07-2016 21:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Programowanie ARM, nauka, środowiska programistyczne IDE - SQ8MVY - 27-07-2016 21:28

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości