HomeMade
Cypisek - pytanie - Wersja do druku

+- HomeMade (http://sp-hm.pl)
+-- Dział: Urządzenia nadawczo odbiorcze KF (/forum-62.html)
+--- Dział: Odbiorniki radiowe (/forum-77.html)
+--- Wątek: Cypisek - pytanie (/thread-1440.html)

Strony: 1 2 3 4 5


Cypisek - pytanie - KARKARKAR1 - 29-08-2012 15:41

Witam.

Czy koledzy mogą mi pomóc?
Chcę zbudować odbiornik nasłuchowy Cypisek z AVT - link poprawiony admin.
Czy wystarczy złożyć samą płytkę główną odbiornika (link podany wcześniej)? Czy wtedy będzie to już w pełni działający odbiornik, czy może trzeba jeszcze coś złożyć?

W końcu, czy ten odbiornik jest dobrym kitem dla początkującego? I czy na płytce nie ma błędów (jak to w innych kitach bywało)?

Jestem w tych sprawach początkujący, więc proszę o wyrozumiałość Smile


RE: Cypisek - pytanie - SP9FKP - 29-08-2012 17:27

Podany przez Ciebie link nie działa. Odnalazłem projekt SP9EGM i już to, że Piotr jest autorem opracowania pozwala na optymizm jeśli chodzi o uruchomienie. Niestety, sama płytka główna nie pozwoli na odbiór stacji bo potrzebne jest jeszcze VFO czyli generator przestrajany.
Co do błędów na płytce się nie wypowiem, może ktoś już to złożył i będzie mógł potwierdzić/zaprzeczyć.
Pisz o problemach, postaram się pomóc.


RE: Cypisek - pytanie - KARKARKAR1 - 29-08-2012 17:35

Dziękuję za odpowiedź.

Wrzucam dobrze działający link: http://sklep.avt.pl/p/pl/487622/cypisek+-+odbiornik+plytka+glowna+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html

A czy ten odbiornik będzie dobry do złożenia jako pierwszy w życiu, czy może ktoś poleci jakiś łatwiejszy?


RE: Cypisek - pytanie - SP9FKP - 29-08-2012 19:00

Nie wiem jakie masz doświadczenie w elektronice. Myślę o umiejętności czytania schematów, podstawowych pomiarach i lutowaniu. To determinuje powodzenie budowy Cypiska. Jeśli zbudowałeś i uruchomiłeś jakieś inne urządzenia, masz dużą szansę. Jeśli nie - musisz zacząć od czegoś prostszego. Czy znasz kogoś w Twojej okolicy, kto może Ci pomóc bezpośrednio?